Information om coronavirusinfektion
covid-19

COVID-19 påverkar oss alla på ett dramatiskt sätt. Vi på Landalatandläkarna gör vårt yttersta för att begränsa smittspridningen och övervakar nyhetsläget och rekommendationer från myndigheter för att vidta lämpliga försiktighetsåtgärder.

Våra kliniker är öppna som vanligt för att hjälpa våra patienter med såväl planerade som akuta besök.

Har du förkylningsbesvär eller symtom på luftvägsinfektion, exempelvis hosta, halsont, huvudvärk, snuva och/eller feber ber vi dig stanna hemma och boka om ditt besök tills dess du är symtomfri. Enligt rådande riktlinjer ska du stanna hemma minst två dagar efter tillfrisknande.

Har du en hushållsnära kontakt som har testats positivt för covid-19? Boka om din tid och stanna hemma i minst sju dagarna, se riktlinjer för hushållsnära kontakt från Folkhälsomyndigheten.

Från och med den 1 oktober återupptogs den planerade vården för de i åldersgruppen 70 år och äldre. För att minimera kontakt mellan patienter erbjuds du som är 70 år och äldre anpassade behandlingstider så att tid i väntrum kan undvikas.

För att minska smittspridningen ber vi gärna våra patienter att bära munskydd vid besöket hos oss. Munskydd finns att hämta vid receptionen.

Till följd av COVID-19 vet vi att många av våra patienter har frågor och funderingar. Du kan själv hålla dig uppdaterad via Folkhälsomyndighetens webbsida med frågor och svar eller kontakta 1177 för mer information om när och var du ska söka vård.

Har du fler frågor inför ditt besök, eller vill boka ett nytt besök, är du välkommen att kontakta någon av våra kliniker på 031-16 58 80.